Holenderski producent autobusów miejskich i autokarów przygotował autobus elektryczny zasilany kwasem mrówkowym.
Kwas mrówkowy posiada unikatowe właściwości, bardzo łatwo go przechowywać oraz ma korzystny stosunek objętości do wytwarzanej energii. Dzięki temu baterie zajmują mniej miejsca, a zasięg pojazdu może być dzięki temu wydłużony.
VDL twierdzi, że kwasie można wyjątkowo łatwo wytworzyć, dzięki technologii opracowanej przez naukowców z holenderskiego Uniwersytetu w Eindhoven. Technologia ta pozwala otrzymywać kwas z wodoru. Studenci tej uczelni na początku roku zaprezentowali już samochód zasilany tym paliwem, teraz chcą przenieść tę technologię do znacznie większych pojazdów.
Jak w praktyce miałaby wyglądać eksploatacja autobusu na kwas mrówkowy? Należałoby stworzyć sieć stacji, sprzedających kwas mrówkowy w taki sam sposób, jak dzisiaj paliwa płynne. Kwas trafiałby więc z dystrybutora do zbiornika, a następnie osprzęt pojazdu pozyskiwałby z niego prąd dla silników elektrycznych. Dzięki temu zniknęłaby konieczność ładowania baterii pojazdu, co ułatwiłoby eksploatację pojazdów elektrycznych na dłuższych trasach.
Czy taki sposób zasilania silników elektrycznych znajdzie zastosowanie w praktyce? Za odpowiedzią na to pytanie musimy jeszcze poczekać.
Ten wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuń