2 maja 2016

Pasażerska naczepa lotniskowa z Sanoka

W 1979 roku, na zamówienie Polskich Linii Lotniczych LOT, wyprodukowano w Sanoku niskopodłogową naczepę autobusową.









Naczepa współpracowała z ciągnikiem siodłowym Star C-200. Była przystosowana do transportu pasażerów między budynkiem dworca lotniczego a samolotem. Mająca 10340 mm naczepa (cały zestaw 14040 mm), mogła przewieźć 120 (132) osób, w tym 18 (12) na miejscach siedzących*. Sterowane elektropneumatycznie, dwuskrzydłowe drzwi, znajdowały się po obu stronach i z tyłu pojazdu. Na dachu zamontowane były wentylatory, które wspomagały wentylację przestrzeni pasażerskiej. Podłoga, która była umieszczona 35 cm nad ziemią, przebiegała na jednym poziomie i została wykonana ze sklejki wodoodpornej, pokrytej drewnopodobną wykładziną. Kierowca miał łączność radiową z przestrzenią pasażerską. Naczepa posiadała ramową konstrukcję nadwozia. Została wyposażona w pneumatyczne zawieszenie, które umożliwiało regulacją poziomu podłogi. Konstrukcja powstała w jednym lub w dwóch egzemplarzach**.



* - Liczba miejsc różna, w zależności od źródła.
** - wg infobus.pl powstał jeden egzemplarz, natomiast autosan.cba.pl podaje, że kilka miesięcy po przekazaniu pierwszego egzemplarza, przekazano kolejny.

Źródło: autosan.cba.pl, infobus.pl

24 komentarze:

  1. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie informacje są niezwykle cenne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpisy jak te są niesamowicie interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie informacje jak te są niesamowicie wartościowe.

    OdpowiedzUsuń