2 maja 2016

Pasażerska naczepa lotniskowa z Sanoka

W 1979 roku, na zamówienie Polskich Linii Lotniczych LOT, wyprodukowano w Sanoku niskopodłogową naczepę autobusową.









Naczepa współpracowała z ciągnikiem siodłowym Star C-200. Była przystosowana do transportu pasażerów między budynkiem dworca lotniczego a samolotem. Mająca 10340 mm naczepa (cały zestaw 14040 mm), mogła przewieźć 120 (132) osób, w tym 18 (12) na miejscach siedzących*. Sterowane elektropneumatycznie, dwuskrzydłowe drzwi, znajdowały się po obu stronach i z tyłu pojazdu. Na dachu zamontowane były wentylatory, które wspomagały wentylację przestrzeni pasażerskiej. Podłoga, która była umieszczona 35 cm nad ziemią, przebiegała na jednym poziomie i została wykonana ze sklejki wodoodpornej, pokrytej drewnopodobną wykładziną. Kierowca miał łączność radiową z przestrzenią pasażerską. Naczepa posiadała ramową konstrukcję nadwozia. Została wyposażona w pneumatyczne zawieszenie, które umożliwiało regulacją poziomu podłogi. Konstrukcja powstała w jednym lub w dwóch egzemplarzach**.



* - Liczba miejsc różna, w zależności od źródła.
** - wg infobus.pl powstał jeden egzemplarz, natomiast autosan.cba.pl podaje, że kilka miesięcy po przekazaniu pierwszego egzemplarza, przekazano kolejny.

Źródło: autosan.cba.pl, infobus.pl

34 komentarze:

  1. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie informacje są niezwykle cenne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpisy jak te są niesamowicie interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie informacje jak te są niesamowicie wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tak interesujące wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele tutaj ciekawych treści

    OdpowiedzUsuń