Przeglądając internet, trafiłem na film pokazujący drabinkę oraz podest z poręczą, zabudowane na naczepie-cysternie. Jest tu kilka ciekawych rozwiązań, a inne to według mnie przerost formy nad treścią.
Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie zabezpieczenia do uprzęży. Jednak czy kierowca/operator będzie faktycznie zakładał uprząż, za każdym razem, gdy będzie wchodził na podest? Jak można usłyszeć w filmie (niestety w języku niemieckim), uprząż przydaje się szczególnie podczas trudnych warunków pogodowych, na przykład zimą.
Barierka jest podnoszona pneumatycznie po użyciu przełącznika umieszczonego pod podestem. Uważam, że takie rozwiązanie może skutkować tym, że operator jej nie użyje. Jeśli chodzi o pewność, że barierka zostanie rozłożona, to lepszym rozwiązaniem jest powiązanie końca rozkładanej drabinki z barierką za pomocą cięgna. Podczas opuszczania końca drabinki, jednocześnie podnosi się barierka - sam stosuję takie rozwiązanie.
Ze względów BHP, bardzo interesującym rozwiązaniem, jest uniemożliwienie ruszenia pojazdu z miejsca, gdy barierka jest podniesiona.
Poniżej film pokazujący funkcjonowanie barierki:
Źródło foto/wideo: modumsystem.pl; youtube.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz