Pozostając w temacie pickupów na bazie dobrze nam znanych samochodów marki Daewoo, przyjrzyjmy się Lanosowi. W czasie produkcji tych koreańskich kompaktów w żerańskiej FSO, na ich bazie powstało kilka prototypów.
Polska wizja
Pierwszym z nich jest Lanos Truck. Powstał on na bazie Lanosa SE zmiksowanego z Polonezem Plus Truckiem. Powstał tylko jeden egzemplarz, który stworzyło FSO. Prototyp był tak dobrze strzeżony, że nie było o nim żadnych informacji. W 2009 roku pojawiło się kilka fotek tego pojazdu, które są datowane na rok 2000. Przypuszczalnie z tego samego roku pochodzi prototyp. W 2013 roku pojazd został odnaleziony w dawnym OBRSO. Obecnie znajduje się w Muzeum Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego w Chlewiskach. Razem z Lanosem Truckiem odnaleziono również 3 inne prototypy dostawczych Lanosów (Pick-Up, HARDTOP oraz CDV)
Ukraińska jawa
W 2005 roku polska firma RUCKER wykonała dla FSO projekty Lanosa w wersji pickup. Niestety projekt upadł. Czujny, ukraiński ZAZ skopiował ten projekt i w 2006 roku rozpoczął jego produkcję. Samochód posiada całkowicie samonośne nadwozie. Część towarowa jest wykonana z laminatu. Przednia część oraz wnętrze zostało zapożyczone z osobowego Lanosa. Początkowo mały dostawczak miał atrapę Daewoo, jednak z czasem została zastąpiona atrapą ZAZowską z centralnie umieszczonym logo producenta. Taki pojazd można było nabyć wyłącznie w kolorze białym.
Z atrapą Daewoo |
Z atrapą ZAZ |
Różne wersje wykończenia wnętrza części towarowej:
Izoterma |
Wnętrze:
Wymiary:
Źródło foto: a-p.com.ua, autoya.info,bomis-super.pl, forum.nysa.pl. lanos-chevrolet.ru, olx.ua, rstcars.com, saabolot93.blogspot.com
Źródło: darewnoo.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz