25 marca 2016

Ciężarówka na smyczy

Siemens uważa, że przyszłością transportu drogowego są samochody ciężarowe z... pantografem. System eHighway poza wyposażeniem ciężarówek w pantograf, przewiduje również rozwieszenie nad drogami sieci trakcyjnej.





W systemie eHighway ciężarówki są wyposażone w napęd hybrydowy oraz inteligentny pantograf (nad jego pracą czuwa system kontroli, który monitoruje położenie pojazdu i dba o ułożenie pantografu na odpowiedniej wysokości). Na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej pojazdy mogą działać jako hybrydy spalinowo-elektryczne. Ciężarówka, przy zasilaniu z sieci trakcyjnej rozwija i utrzymuje prędkość 90 km/h. Podłączanie i rozłączanie następuje całkowicie automatycznie (nawet przy prędkości 90km/h).
 Z czasem system ma wpłynąć na uniezależnienie się transportu drogowego od paliw kopalnych oraz na obniżenie kosztów transportu. Dzięki zastosowaniu tego systemu, na zelktryfikowanych odcinkach można ograniczyć emisję CO2.







Na czym to polega:


Tak to wygląda w praktyce:


2 komentarze:

  1. Zdecydowanie gdy chodzi o wszelkie kwestie związane z hydrauliką siłową to ja jestem zdania, że warto takie rzeczy jest zlecać komuś kto się na tym zna. Muszę dodać, że sama jakiś czas temu trafiłam na ofertę od https://hydro-dex.com/serwis-hydrauliki-silowej-i-naprawy-maszyn-przemyslowych-poznan/ więc każdy z nas bez problemów znajdzie takiego rodzaju usługi.

    OdpowiedzUsuń