Więźniarki
Kutnowskie AMZ-ty w swojej ofercie mają więźniarkę zabudowaną na podwoziu Mercedesa Atego.
Z fabryki Autosana wyjechało wiele modeli więźniarek:
- na bazie H6-10
- Solina ZK
- Wetlina DW
- Lider DW
Autobus interwencyjny
Autosan poza całą gamą więźniarek, posiadał w swojej ofercie również interwencyjną wersję Soliny, która pomieści 30 osób.
Mobilne posterunki policji
Mobilne posterunki mogą być wykorzystywane przy obsłudze zdarzeń, takich jak zgromadzenia publiczne, w szczególności w przypadkach konieczności wykonania czynności od na miejscu (np. przesłuchanie świadków lub pokrzywdzonych), a także jako mini-sala odpraw.
Do zabudowy wykorzystano podwozia DAF LF45.
Ambulans pirotechniczny / Mobilne Centrum Operatorów Robotów
Pojazd służący do wsparcia działań pirotechnicznych i antyterrorystycznych. Są na nim zamontowane stanowiska operatorów robotów, małe stanowisko obserwacji i dowodzenia akcją oraz zaplecze socjalne. MCOR wyposażony został w zestaw specjalistycznych kamer do obserwacji dziennej i nocnej. Samochód przewozi też system łączności średniego i dalekiego zasięgu - w tym łączność satelitarną. Głównym wyposażeniem pojazdu są roboty mobilne zaprojektowane do wsparcia działań pirotechnicznych i rozpoznania jednostek specjalnych Policji.
Pojazd został stworzony w ramach projektu Proteus.
Armatka wodna
Te pojazdy służą do "studzenia" zbyt agresywnego tłumu.
Starsi czytelnicy, być może pamiętają z okresu PRL-u armatkę Jelcz Hydromobil. Były wykorzystywane przez milicję (później policję) i wojsko.
Firma WISS ma w swojej ofercie armatkę Tajfun III na płycie podłogowej Scania R420. Zbiornik wody w pojeździe mieści 9000 litrów. Na wyposażeniu są w dwa działka zasilane wspólną pompą o maksymalnej wydajności 4100 l/min przy ciśnieniu 15 barów. Działka wodne są znajdują się na dachu pojazdu (dysza o średnicy 35 mm) oraz z przodu pojazdu (dysza o średnicy 20mm). Posiadają odpowiednio wydajność 31000 l/min i 1000 l/min. Dodatkowo pojazd został wyposażony w 13 dysz zraszających wkoło pojazdu. Dysze mają gasić ogień powstały ewentualnie dookoła pojazdu. Kabina została wyposażona w kuloodporne szyby i może zostać zamknięta hermetycznie.
Tajfun I oraz II montowany był na płycie podłogowej Renault Kerax.
Źródło: google.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz