27 lipca 2016

Podwozie ciężarówki nawet o 40% lżejsze!

Podwozie z kompozytów może być nawet 40% lżejsze od klasycznej ramy.





Scania uważa, że przyszłość typowych ram w pojazdach ciężarowych stoi pod znakiem zapytania. Ramę ma zastąpić szkielet z materiałów kompozytowych, który będzie od niej bardziej rozbudowany, a przy tym nawet o 40% lżejszy! Takie rozwiązanie zostało przygotowane dla Scanii przez naukowców z Królewskiego Instytutu Technologicznego w Sztokholmie.

Kompozyty do tanich nie należą, jednak ich zalety mogą przekonać kupujących. Nie tylko niska masa, czyli większa ładowność, ale również właściwości antykorozyjne, czy możliwość dowolnego formowania podwozia. Takie podwozia pozwoliłyby na umieszczenie silników elektrycznych przy osiach napędowych, co umożliwiłoby np. na łatwiejsze umieszczanie kabin niskowejściowych (takich jak np, Mercedes Econic, Dennis Eagle).


Źródło: 40ton.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz